Την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου, ολοκληρώθηκε η μεγάλη έρευνα του StudentLife, η οποία είχε σαν στόχο να εντοπίσει τα σημαντικότερα trends μεταξύ των νέων της Κύπρου.

Στην έρευνα συμμετείχαν 600 άτομα από όλη την Κύπρο, ηλικιών 18-34 και απάντησαν ερωτήσεις που αφορούσαν τρεις κύριους τομείς:

  1. Lifestyle
  2. Κοινωνικά Δίκτυα
  3. Καριέρα

Παρακάτω παρουσιάζονται 5 από τους 70 συνολικούς πίνακες της έρευνας. Το ολοκληρωμένο report, θα το παρουσιάσω για πρώτη φορά στο Insights Conference 2016, το οποίο θα διεξαχθεί στη Λευκωσία στις 19 & 20 Νοεμβρίου. Επιπλέον, όλοι οι παρευρισκόμενοι θα λάβουν δωρεάν το Youth Trends Report 2016.

 

1Από πού επιλέγεις να ενημερώνεσαι για νέα και εξελίξεις;

Είναι ξεκάθαρο ότι η προσοχή των νέων βρίσκεται πλέον on-line, με τα παραδοσιακά μέσα να έχουν χάσει τη θέση που κατείχαν στο παρελθόν. Τα κοινωνικά δίκτυα, με ποσοστό 73%, αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή πληροφοριών για τους Millennials της Κύπρου. Ακολουθούν με ποσοστό 44% οι ηλεκτρονικές εφημερίδες και περιοδικά και στη τρίτη θέση η τηλεόραση με 34%. Με χαμηλότερα ποσοστά ακολουθούν ραδιόφωνο (17%), search engines (15%), περιοδικά (10%) και εφημερίδες (9%).

2Όταν παρακολουθείς προγράμματα στην κυπριακή τηλεόραση, χρησιμοποιείς και άλλες συσκευές;

Τα αποτελέσματα δεν είναι πολύ θετικά για τη διαφήμιση στην τηλεόραση, αφού 27% των νέων δηλώνουν ότι στρέφονται σε άλλες συσκευές όταν αρχίζουν οι διαφημίσεις και 43% στρέφονται σε άλλες συσκευές, τόσο στη διάρκεια των διαφημίσεων, όσο και σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Ένα ποσοστό 21% δηλώνει ότι δεν παρακολουθεί καθόλου κυπριακή τηλεόραση και μόνο ένα ποσοστό 10% δηλώνει ότι είναι συγκεντρωμένο στην τηλεόραση.

3Σε ποια κοινωνικά δίκτυα έχεις λογαριασμό;

Το 95% (!) της νεολαίας της Κύπρου βρίσκεται στο Facebook, με το Instagram και το Snapchat να ακολουθούν με 61% και 46% αντίστοιχα. Το Pinterest κατέχει ένα σημαντικό ποσοστό 43%, με το Linkedin να ακολουθεί με ποσοστό 31%. Τέλος, το Twitter παρουσιάζεται πάρα πολύ αδύνατο, με ποσοστό 25%. Όσον αφορά τη σύγκριση μεταξύ των ηλικιακών ομάδων, το Facebook παραμένει δημοφιλές σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, με το Instagram και το Snapchat να παρουσιάζουν μεγαλύτερη απήχηση στις ηλικίες κάτω των 24 ετών.

4Πριν τα 18 σου είχες εργαστεί κάπου, έστω και χωρίς πληρωμή;

2 στους 3 Κύπριους ηλικιών 18-34 δηλώνουν ότι έχουν εργαστεί πριν τα 18 τους χρόνια. Το σημαντικότερο στοιχείο από τη συγκεκριμένη ερώτηση, προκύπτει αναλύοντας τα αποτελέσματα ανά ηλικιακή ομάδα. Στις νεαρότερες ηλικίες, βλέπουμε το ποσοστό αυτών που δηλώνουν ότι έχουν εργαστεί πριν τα 18 τους, να είναι αρκετά χαμηλότερο σε σχέση με τις μεγαλύτερες ηλικίες:

  • 18-19 = 53%
  • 20-24 = 63%
  • 25-29 = 72%
  • 30-34 = 72%

5Με ποιους τρόπους περνάς τα βράδια με φίλους/ες;

Με ποσοστό 62.9% οι καφετέριες αποτελούν ξεκάθαρα την πρώτη επιλογή των νέων για ψυχαγωγία με φίλους, σε εβδομαδιαία βάση. Ακολουθεί με ψηλό ποσοστό η επιλογή “στο σπίτι για φαγητό/παιχνίδι/ταινίες” με 40%, και με χαμηλότερο ποσοστό το “Μπαράκι” και “Εστιατόριο” με 23.6% και 20.3% αντίστοιχα. Οι έξοδοι για clubbing και live μουσική, φαίνεται ότι δεν βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις των νέων της Κύπρου, αφού μόνο ένα μικρό ποσοστό επιλέγει αυτούς τους τρόπους για να περνά το χρόνο του με φίλους, τόσο σε εβδομαδιαία όσο και σε μηνιαία βάση.

Περισσότερα στο Conference 2016, το οποίο θα διεξαχθεί στη Λευκωσία στις 19 & 20 Νοεμβρίου. 

Κάνε εγγραφή στο StudentLife Insights Newsletter για να είσαι up-to-date με ότι παίζει στον κόσμο των νέων. Κάθε τελευταία Πέμπτη του μήνα στο inbox σου!