Δεν ξέρω αν ήταν ιδέα του ίδιου του brand ή του διαφημιστικού τους, αυτό που ξέρω όμως είναι ότι η Εύρηκα Κύπρου πέτυχε κέντρο με το νέο της διαγωνισμό στο Facebook.

Η ομάδα της Εύρηκα Κύπρου βρήκε ένα έξυπνο τρόπο να κερδίσει το ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων. Και αφού, όπως φαίνεται, στόχος τους δεν ήταν η συλλογή likes, ούτε η συλλογή στοιχείων, παρά μόνο το engagement με το κοινό, νομίζω το πέτυχαν σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Ο διαγωνισμός είναι πολύ απλός και προκαλεί τους χρήστες να “παγώσουν” τον Άγιο Βασίλη την κατάλληλη στιγμή. Είμαι σίγουρος ότι αρκετοί έχουν δηλώσει συμμετοχή, όχι για τα δώρα, παρά μόνο για το challenge του διαγωνισμού.

Οι κύριοι λόγοι που αυτός ο διαγωνισμός πέτυχε μέσα σε μια βδομάδα να κερδίσει περισσότερα από 2500 screenshots (δηλαδή συμμετοχές), είναι γιατί πρώτον “εκμεταλλεύεται” το πνεύμα των ημερών και δεύτερον ο τρόπος συμμετοχής είναι πρωτότυπος, απλός και με μία δόση “challenge”.

Το συμπέρασμα από το παράδειγμα της Εύρηκα Κύπρου, δεν είναι ότι όλοι οι διαγωνισμοί στο Facebook θα πρέπει να έχουν αυτή τη μορφή. Κάθε διαγωνισμός έχει το δικό του στόχο, όπως για παράδειγμα συλλογή στοιχείων, περισσότερα likes, μεγαλύτερο awareness κ.ά. Το σημαντικό είναι, το κίνητρο και η διαδικασία που θα καθορίσουμε να υποστηρίζει αυτό το στόχο.

Εδώ είναι που πολλοί κάνουμε λάθος. Ετοιμάζουμε ένα διαγωνισμό ο οποίος απαιτεί αμέτρητα βήματα και το κίνητρο είναι πολύ χαμηλό. Και το χειρότερο, σε αρκετές περιπτώσεις βλέπουμε διαγωνισμούς να μη λειτουργούν σε κινητά (!), ενώ  ξέρουμε ότι 9 στους 10 Κύπριους ηλικιών 18-34, χρησιμοποιούν τα social media από κινητό.

Εμείς στο StudentLife δοκιμάζουμε σχεδόν όλων των ειδών διαγωνισμούς, από Like & Share, μέχρι συμμετοχή με αποστολή στοιχείων. Τα δύο πράγματα που προσέχουμε πάντα να κάνουμε, είναι πρώτον το κίνητρο που προσφέρουμε στους χρήστες μας να ανταποκρίνεται στον κόπο που τους ζητούμε να καταβάλουν, και δεύτερον να μπορούν να συμμετέχουν από το κινητό τους.

Οι διαγωνισμοί αποτελούν ένα εξαιρετικό εργαλείο στα social media, το οποίο δουλεύει πάρα πολύ στην Κύπρο, αρκεί να το χρησιμοποιήσουμε σωστά. Και η Εύρηκα Κύπρου το έχει κάνει αυτό! ????

Κάνε εγγραφή στο StudentLife Insights Newsletter για να είσαι up-to-date με ότι παίζει στον κόσμο των νέων. Κάθε τελευταία Πέμπτη του μήνα στο inbox σου!