Είναι τελικά οι Millennials ένα “παράξενο” είδος καταναλωτή που δύσκολα προσεγγίζεται; Τι χρειάζεται να κάνουν τα brands για να φτάσει το μήνυμά τους στους Millennials; Πώς θα γίνει αυτό με επιτυχία ώστε να εμπιστευτούν οι Millennials ένα brand;

Τα ερωτήματα που πιθανό να έχει ένας marketer είναι πολλά. Πολλοί είναι αυτοί που προσπαθούν να τα απαντήσουν. Μέσα από την επαφή μας στο StudentLife με αυτή την ηλικιακή ομάδα τα τελευταία 4 χρόνια, αλλά και ως Millennials εμείς οι ίδιοι (όλα τα μέλη της ομάδας είναι ηλικίας 24-34) μπορούμε να πούμε ότι εντοπίσαμε μερικές ενέργειες που κάθε brand πρέπει να συμπεριλάβει στη στρατηγική μάρκετινγκ του.

Σύμφωνα με έρευνες, οι Millennials δεν είναι brand loyal. Από την άλλη όμως η δική μας εμπειρία δείχνει ότι είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν σε όποιο brand τους προσεγγίσει με τους σωστούς τρόπους! Ποιοι είναι αυτοί:

1Δημιούργησε αυθεντικό online content

mccom.com

Οι Millennials δεν ανταποκρίνονται στους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης. Η ζωή τους είναι συνδεδεμένη με το smartphone τους και τα social media. Ένας καλός τρόπος για να τους προσεγγίσει ένα brand είναι μέσω της παραγωγής online περιεχομένου και της “διανομής” του από τα κατάλληλα κανάλια (εκτός από την εταιρική ιστοσελίδα και social media).

Η προσέγγιση ότι το content πρέπει μόνο να πουλά φαίνεται ότι δεν δουλεύει πάντα. Ένα συνδυασμός content που πουλά άμεσα, έμμεσα ή που δεν θέλει κατά ανάγκη να πουλήσει αλλά να δώσει συμβουλές, να εκπαιδεύσει, να ψυχαγωγήσει είναι ιδανικός.

Το περιεχόμενο μπορεί να πάρει διάφορες μορφές, όπως άρθρα, quiz, εικόνες, βίντεο κ.ά. Για παράδειγμα το brand μπορεί να πει την ιστορία του μέσα από το content, με τρόπο πειστικό και λεπτομερή. Οι Millennials θέλουν να γνωρίζουν από πού προέρχεται το brand, ποιες αξίες εκπροσωπεί, σε τι στοχεύει. Αν τους πείσεις τότε θα σε εμπιστευτούν.

Μια δοκιμασμένη μορφή online περιεχομένου είναι αυτό που ψυχαγωγεί ή δίνει συμβουλές (tips) στον χρήστη που του είναι χρήσιμες στην καθημερινότητά του. Η στροφή που παρατηρείται προς την παραγωγή βίντεο, δεν πρέπει να αφήνει αδιάφορα τα brands. Χρειάζεται να σκεφτούν πρωτότυπες ιδέες για δημιουργία βίντεο που να μπορούν να καταναλώσουν οι Millennials χωρίς να τα θεωρούν διαφημιστικά.

2Πήγαινε να τους μιλήσεις από κοντά

Πάμε για promotion (όπως λέγεται στην αγορά)! Ακούγεται παραδοσιακό… αλλά αποδεδειγμένα δουλεύει! Η ευκολία είναι ένα χαρακτηριστικό των Millennials. Άρα για να μην τους “δυσκολεύεις” πήγαινε να τους μιλήσεις εκεί που συχνάζουν. Για παράδειγμα, στα πανεπιστήμια, σε καφετέριες, σε μεγάλα events και όπου αλλού μπορείς να τους βρεις μαζεμένους.

Μέσα από την εμπειρία μας, φαίνεται ότι οι Millennials ανταποκρίνονται ιδιαίτερα θετικά στις προωθητικές ενέργειες, αν τους προσεγγίσεις με πρωτότυπo τρόπο και αν μιλάς τη γλώσσα τους. Περίπου 500 άτομα κάνουν engage με το brand κάθε μέρα σε ένα πανεπιστήμιο. Ακόμη περισσότεροι κάνουν engage με το content (άρθρα, φωτογραφίες, βίντεο) που θα ακολουθήσει στα social media. Το αποτέλεσμα από αυτές τις προωθητικές ενέργειες μπορεί να δημιουργήσει awareness, να ενισχύσει την εικόνα του brand αλλά και να φέρει πωλήσεις.

3Κάνε τους μέρος της διαδικασίας

hendrixcoaching.com

Αν σκέφτεσαι τι θα άρεσε στους Millennials, τότε ήρθε η ώρα να τους ρωτήσεις ευθέως! Οι Millennials είναι η γενιά που θέλει να αποτελεί μέρος μιας διαδικασίας και να την επηρεάζει με τις απόψεις της. Εκτιμούν ιδιαίτερα brands που είναι ανοικτά και μοιράζονται τις ιδέες τους.

Ένα brand χρειάζεται να εντάξει Millennials με άποψη στη δημιουργική του ομάδα. Η εμπλοκή τους στη διαδικασία για νέα προϊόντα ή νέες καμπάνιες μπορεί να δώσει σημαντικά ευρύματα που θα βοηθήσουν το brand να ετοιμάσει τη στρατηγική του. Αν νιώσουν ότι υιοθετείται το feedback που δίνουν και η άποψή τους έχει αξία, τότε αρχίζει να κτίζεται μια σχέση εμπιστοσύνης ικανή να ενισχύσει την εικόνα του brand, αφού θα λειτουργήσουν σαν “εκπρόσωποι” του brand όπου χρειαστεί!

Τα social media δίνουν τη δυνατότητα για πιο ενεργή συμμετοχή των Millennials. Τα brands μπορούν να ρωτήσουν την άποψη των fans τους μέσω διαγωνισμών. Για παράδειγμα, να τους δώσουν την ευκαρία να επιλέξουν τη νέα συσκευασία. Επίσης, μέσα από user generated content διαγωνισμούς, τα brands μπορούν να πάρουν το πιο επιτυχημένο content που θα μοιραστούν οι fans τους και να δημιουργήσουν την καμπάνια τους!

4Βρες influencers που θα μιλήσουν για σένα

huffingtonpost.com

Μια από τις πιο hot τάσεις αυτή τη στιγμή είναι το influencers marketing. Οι Millennials συχνά σχηματίζουν άποψη για ένα brand, με βάση τις απόψεις εκείνων που ακολουθούν στα social media.

Άρα τo brand πρέπει να προδιορίσει ποιοι influencers απευθύνονται στο κοινό που το ενδιαφέρει και να τους αξιοποιήσει κατάλληλα για τις καμπάνιες του. Δεν χρειάζεται να προσεγγίσει τους πλέον γνωστούς influencers αλλά να βρει τους ανθρώπους που θεωρούν οι Millennials ως influencers και να τους κάνει να εμπλακούν στη “συζήτηση” για το brand. Αυτοί οι influencers μπορούν να αξιοποιήσουν τα δικά τους δίκτυα και να ενθαρρύνουν το engagement με το brand. Οι “μικρότεροι” influencers συχνά έχουν ψηλότερο engagement rate, καθώς έχουν πιο στενές σχέσεις με τους fans τους.

5Δώσε στο brand μια ανθρώπινη προσωπικότητα

scribblelive.com

Η παρουσία στα social media που χρησιμοποιούν οι millennials είναι απαραίτητη. Το brand όμως δεν μπορεί να κρατήσει την προσοχή πάνω του για πάρα πολύ, αν η επικοινωνία δεν είναι αμφίδρομη. Όταν λέμε «επικοινωνία» δεν εννοούμε απλώς απαντητικά σχόλια όπως “ευχαριστώ” ή απλά likes στα σχόλια των χρηστών.

Για να κερδίσεις την προσοχή και την υποστήριξη των millennials, πρέπει η αντιμετώπιση κάθε χρήστη να είναι ξεχωριστή. Πιθανό κάποιους να χρειάζεται να τους ενθαρρύνεις, με άλλους να κάνεις αστεία κτλ. Το σημαντικό είναι το brand να αναπτύσσει συχνά διάλογο με τους fans του σε ανθρώπινο ύφος. Να σκέφτεται ότι είναι ένας απλός χρήστης των social media που απαντά στους καλύτερους του φίλους. Αν το brand δείξει ότι νοιάζεται γι΄αυτά που σκέφτονται και σχολιάζουν οι “φίλοι” του, τότε θα δημιουργήσει μια κοινότητα που ανταποκρίνεται και το εμπιστεύεται.

 

Το κυνήγι των Millennials τελικά μπορεί να μην είναι τόσο δύσκολο όσο φαντάζεσαι!

 

Tip #1: Ας μη ξεχνάμε οτι οι Millennials δεν είναι ένα ενιαίο ακροατήριο, αλλά πρέπει να τμηματοποιηθεί κατάλληλα από τους marketers. Κάθε μια από τις πιο πάνω ενέργειες χρειάζεται να προσαρμοστεί στα χαρακτηριστικά κάθε τμήματος.

Tip #2: Ίσως αν εντάξετε μερικούς Millennials στην ομάδα σας ή αν βρείτε συνεργάτες που σκέφτονται σαν (ή είναι) Millennials να κάνει τη διαδικασία επικοινωνίας με αυτό το τμήμα της αγοράς πιο εύκολη αλλά και διασκεδαστική ταυτόχρονα!

Κάνε εγγραφή στο StudentLife Insights Newsletter για να είσαι up-to-date με ότι παίζει στον κόσμο των νέων. Κάθε τελευταία Πέμπτη του μήνα στο inbox σου!