Μιας και πρόσφατα διεξήχθηκαν τα βραβεία Ermis Awards στην Ελλάδα και επειδή το καλοκαίρι πλησιάζει, τις εντυπώσεις μας έκλεψε η διαφημιστική καμπάνια του Nescafé Realness. Η συγκεκριμένη καμπάνια κέρδισε τις εντυπώσεις του νεανικού κοινού, όχι μόνο λόγω της εμπλοκής των Social Media αλλά και της αμεσότητας του content στους νέους της χώρας.

Σε μια εποχή, λοιπόν, που “καφές” για τις νεότερες γενιές θεωρείται ο freddo και το latte, ο Nescafé Frappé έρχεται να αντιμετωπίσει την πρόκληση ότι θεωρείται ξεπερασμένος, έχοντας χάσει πια την επαφή με τους νέους.

Έτσι αποφασίζει να μιλήσει για την αυθεντικότητα και τη διαχρονικότητά του μέσω Crowdsourced Branded Content, κάνοντας το νεανικό κοινό να ταυτιστεί μαζί του. Με άλλα λόγια, δεν έκαναν διαφήμιση, αλλά “πραγματικότητα”. Το Nescafé Realness ήταν μία digital καμπάνια που χρησιμοποίησε το Snapchat με 120 λεπτά αληθινού branded content, χωρίς σκηνοθέτη και χωρίς ηθοποιούς (ermisawards.gr).

Η εκστρατεία:

Όλα ξεκίνησαν με ένα post στη σελίδα του Nescafé Frappé στο Facebook, αναφέροντας ότι ψάχνουν 3 παρέες για να τις στείλουν να κάνουν δωρεάν διακοπές με ένα όρο: να καταγράψουν τα πάντα σε βίντεο. Τους είπαν “Να είστε όσο πιο αληθινοί γίνεται και να καταγράψετε όσο πιο πολλά μπορείτε”, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι μία διαφήμιση 100% αυθεντική και ανεπηρέαστη (ogilvyone.gr). 

Οι τυχερές παρέες κινηματογραφούσαν τις μέρες τους και ανέβαζαν real-time ιστορίες στο Snapchat, ο κόσμος τους παρακολουθούσε και μπορούσε να τους βάλει προκλήσεις όπως “να παίξουν μπάσκετ με ελιές”, αυξάνοντας το engagement και κάνοντας την καμπάνια πιο αληθινή και διαδραστική.

Το αποτέλεσμα φυσικά ήταν εντυπωσιακό, αφού οι διακοπές των νέων γίνονταν καθημερινά webisodes στα υπόλοιπα social channels του brand όπως το Facebook, το Instagram και το YouTube. Αυτό βοήθησε εκτός από το να έχει συνέπεια το μήνυμα της καμπάνιας, να έχει και μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό.

Το αποτέλεσμα της καμπάνιας ήταν να δημιουργηθεί η πιο “διαφημιστική αλήθεια” που έγινε ποτέ και:

  • Snapchat: 600+ average views on Snapchat Story, 300+ συμμετοχές για τις προκλήσεις, 2000 followers σε δέκα μέρες, 60k snap views
  • Youtube: 1180k+ views
  • Instagram: 330k+ views
  • Total Engagement Rate: 18.7%
ossproductions.gr

Συμπληρωματικά, στην εκστρατεία αυτή έρχεται και η ενέργεια “NeonYou”, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν ένα προσωποποιημένο neon gif και να το μοιραστούν στα Social Media!

Το ενδιαφέρον όμως δεν είναι το gif, αλλά το πώς αυτό δημιουργείται:

Ο Nescafé Frappé, στην προσπάθεια να αποδείξει την αυθεντικότητά του, “πως είναι ο πιο ορίτζιναλ καφές στην Ελλάδα”, δημιούργησε για τους Millennials ένα καλοκαιρινό Quiz!

Με catchy-neon γραφικά και με 5 ερωτήσεις που μιλούν τη γλώσσα των Millennials, κατάφερε να κερδίσει 20k συμμετοχές και να δημιουργήσει 7k neon gifs! Ένας τυχερός κέρδισε και το neon sign με το όνομά του και το συμπέρασμα του Quiz!

Οι ερωτήσεις ήταν απλές, όπως για παράδειγμα:

  • “Μαζί με τους φίλους σου… αράζετε στα σκαλάκια, κυνηγάτε πόκεμον κ.ά.”
  • “Στην παραλία… πετάς πρώτα το μαγιό, Δουλεύεις σκληρά για να μαυρίσεις αυτό το σώμα κ.ά.”
ogilvyone.gr

Συμπεράσματα:

Το συμπέρασμα είναι πως καμία διαφημιστική εκστρατεία με υψηλό budget δεν θα μπορούσε να συγκριθεί με το αυθεντικό περιεχόμενο που παράγουν οι νέοι. Και στην περίπτωση του Nescafé Frappé, η “αυθεντικότητα” είχε διπλή σημασία.

Στο StudentLife βασιζόμαστε σε αυτό, καθώς τα άρθρα, τα βίντεο και κάθε μορφής content που βρίσκεται στη σελίδα μας, δημιουργείται από φοιτητές και γενικότερα το νεανικό κοινό της Κύπρου.

Η καμπάνια είναι μία απόδειξη πως όταν οι Millennials παράγουν content που καταναλώνεται επίσης από Millennials, βρίσκει ανταπόκριση και δημιουργείται buzz.

Πώς θα σου φαινόταν όμως αν μπορούσες να μιλήσεις με τους νέους για νέες καμπάνιες εύκολα και γρήγορα, χωρίς κόστος;

Στο StudentLife, οργανώσαμε το StudentLife Creativity Lab, το  οποίο δίνει την ευκαιρία σε δημιουργικούς φοιτητές, να δουλέψουν σε αληθινά projects κυπριακών brands. Μια διψασμένη ομάδα από νεαρά άτομα, είναι έτοιμη να δώσει feedback και να συνεισφέρει στην ανάπτυξη νέων καμπανιών και ιδεών, που θα έχουν ανταπόκριση μεταξύ των συνομηλίκων τους.

Θέλεις να μάθεις περισσότερα;

Στείλε μας απλά ένα email στο [email protected]

Κάνε εγγραφή στο StudentLife Insights Newsletter για να είσαι up-to-date με ότι παίζει στον κόσμο των νέων. Κάθε τελευταία Πέμπτη του μήνα στο inbox σου!