Η επιτυχία των quizzes δεν είναι κάτι παράξενο. Υπάρχουν λόγοι πίσω από αυτό. Ο κυριότερος λόγος είναι ότι “ευχαριστούν” το κοινό. “Είναι διασκεδαστικά, interactive και αποτελούν content που βοηθά τους ανθρώπους να μάθουν κάτι παραπάνω για τον εαυτό τους, καθώς και αφορμή για την έναρξη συζητήσεων με φίλους για τα αποτελέσματα του quiz!” (blog.marketo.com) Συνήθως είναι σύντομα, ψυχαγωγούν τον αναγνώστη/παίχτη και διεγείρουν την περιέργεια!

Το να δημιουργήσεις ένα quiz φαίνεται εύκολο, όμως δεν είναι και τόσο. Στην πραγματικότητα χρειάζεται οπωσδήποτε να έχεις πλήρη κατανόηση του κοινού σου, καθώς και την έμπνευση να δημιουργήσεις ερωτήσεις που θα του κινήσουν την προσοχή να απαντήσει. Το να έχεις επίσης ένα μεγάλο κανάλι επικοινωνίας βοηθά σημαντικά. Κάτι αξιοσημείωτο επίσης, είναι ότι οι users είναι πολύ πιο πιθανό να κάνουν share στα Social Media τα αποτελέσματα από ένα quiz, παρά από οποιαδήποτε άλλη μορφή content.

Τα quizzes δεν αποτελούν μια καινούρια “μόδα”. Είναι κάτι που υπήρχε από παλιά, αλλά όχι σε τόσο interactive form. Συνήθως τέτοια quizzes βρίσκαμε στα περιοδικά σε μορφή τεστ, στα οποία κάθε απάντηση αντιστοιχούσε σε βαθμούς και ανάλογα με τους συνολικούς βαθμούς που μάζευες, κατέληγες σε ένα συμπέρασμα!

Τα quizzes αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του content που ανεβαίνει καθημερινά στη σελίδα του StudentLife. Από το 2015 αποφασίσαμε να τα εντάξουμε σε εβδομαδιαία βάση στο content μας, καθώς φάνηκε πως αποτελούν ένα ενδιαφέρον και engaging content για τους νέους.

Τα κυριότερα είδη quiz

  • Personality Quizzes: Περιλαμβάνουν ερωτήσεις σχετικά με τις προτιμήσεις/συνήθειες που έχει σαν άτομο και ανάλογα με τις απαντήσεις που θα δώσεις, καταλήγεις σε ένα γενικό συμπέρασμα. Μπορούν να σου πουν πράγματα για τον εαυτό σου “που δεν ήξερες μέχρι εκείνη τη στιγμή”, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι θα σου πει “ποιος χαρακτήρας κωμικής σειράς είσαι!” π.χ. “Ποιος χαρακτήρας από τη σειρά Παρά Πέντε είσαι;”
  • Trivia Quizzes: Περιλαμβάνει ερωτήσεις γνώσεων που σε οδηγούν σε ένα συμπέρασμα ανάλογα με το πόσες από τις απαντήσεις σου θα είναι σωστές. π.χ “Πόσο καλά γνωρίζεις την Κύπρο;”

StudentLife Quizzes

Πολλά από τα quizzes μας έγιναν viral όπως το “Πόσο original Κυπραίος είσαι;“, το οποίο παραμένει ακόμα το άρθρο με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στη σελίδα μας μέχρι σήμερα. Ο συνδυασμός του κυπριακού στοιχείου μέσα σε quiz, έκανε το άρθρο να έχει 29052 clicks μέσα στο 2016! Μεγάλη επιτυχία επίσης γνωρίζουν και τα quizzes της αθλητικής μας στήλης StudentLife Sports, τα οποία είναι κυρίως σε μορφή Trivia, καθώς φαίνεται να αποτελούν ιδιαίτερη πρόκληση για τους φίλαθλους επισκέπτες.

Αξιοσημείωτο είναι πως τα quizzes μπορεί να είναι και Sponsored, προβάλλοντας και προωθώντας κάποιο brand. Για παράδειγμα, τoυς προηγούμενους μήνες “έτρεξαν” quizzes για TGI Fridays και Dominos Pizza, τα οποία είχαν πολύ μεγάλη ανταπόκριση.

Επίσης, το quiz μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τη συλλογή στοιχείων (τηλέφωνο, email κτλ.). Μπορεί να γίνει ακόμα πιο engaging προσφέροντας κάποιο δώρο, συμμετοχή σε κλήρωση ή ακόμα και τη δημιουργία κάποιας εξατομικευμένης εικόνας (ή gif) που θα κάνει το quiz ακόμα πιο shareable στα Social Media. Ένα καλό παράδειγμα για αυτό, είναι το quiz που δημιούγησε ο Nescafé Frappé, στο οποίο αναφερθήκαμε σε προηγούμενό μας άρθρο.

Tips για ένα engaging και shareable quiz

  • Επέλεξε τη σωστή θεματολογία: Για κάποιες εταιρείες αυτό είναι εύκολο, ενώ για κάποιες άλλες θέλει περισσότερο ψάξιμο. Το σίγουρο είναι πως θα πρέπει να βρεις κάτι που σχετίζεται με το κοινό σου και θα του κινήσει την περιέργεια.
  • Δώσε ένα μοναδικό τίτλο: Ένας καλός τίτλος είναι το “κλειδί” για να κάνει click κάποιος το Quiz σου. Τίτλοι όπως “Πόσο… original [Κυπραίος] είσαι;” , “Πόσο καλά ξέρεις…”, “Δες ποιος χαρακτήρας από… είσαι;” ελκύουν την προσοχή, καθώς είναι κάτι διαφορετικό από το content που είσαι συνηθισμένος να βλέπεις στα social media, όπως ειδήσεις και φωτογραφίες με φίλους. 
  • Επέλεξε την κατάλληλη feature εικόνα: Για παράδειγμα στο quiz “Ποιο κυρίως πιάτο είσαι;”, ένα πιάτο με φαγητό είναι οικείο προς τον αναγνώστη και τραβά την προσοχή του.
  • Γράψε με αμεσότητα τις ερωτήσεις: Μίλα άμεσα στο κοινό σου σαν να βρίσκεστε για καφέ. Ενθάρρυνέ τους να σου δώσουν απαντήσεις ακόμα και σε προσωπικές ερωτήσεις! Καλή τακτική είναι το quiz να είναι γραμμένο σε 2ο πρόσωπο ενικού, έτσι ώστε να γίνεται πιο άμεσο και ο αναγνώστης να νιώσει οικεία.
  • Σχεδίασε shareable αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα πρέπει να δίνουν ένα θετικό, αστείο μήνυμα ή ένα μήνυμα επιτυχίας! Η αποτυχία, για παράδειγμα σε ένα trivia quiz, είναι καλά να συνοδεύεται με ένα κείμενο ενθάρρυνσης να ξαναπροσπαθήσουν!  Τα αποτελέσματα πρέπει να παρακινούν τον χρήστη να τα μοιραστεί με τους φίλους του. Παράλληλα, πρέπει να λένε την αλήθεια και να έχουν βάσιμα αποτελέσματα. Προσοχή στο πώς θα φαίνεται όταν γίνει shared. π.χ. “Είμαι 100% original Κυπραίος! Εσύ πόσο original Κυπραίος είσαι;”. Πρέπει ο τίτλος να περιλαμβάνει το αποτέλεσμα του quiz, όπως και τον τίτλο του, ώστε όταν το δουν φίλοι και οικογένεια στα social media να τους κινήσει την περιέργεια να το παίξουν και εκείνοι.

Είναι οι νέοι ένα κοινό το οποίο σε ενδιαφέρει;

Πώς θα σου φαινόταν να δημιουργήσεις ένα Quiz για τo δικό σου brand; Η ομάδα του StudentLife είναι εδώ για να σε βοηθήσει να φτιάξεις το δικό σου viral Quiz και να πετύχεις ψηλό engagement με τους νέους.

Επικοινώνησε μαζί μας στο 7000 9920 ή στείλε μας ένα email στο [email protected] για να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε ιδέες.

Κάνε εγγραφή στο StudentLife Insights Newsletter για να είσαι up-to-date με ότι παίζει στον κόσμο των νέων. Κάθε τελευταία Πέμπτη του μήνα στο inbox σου!