Πραγματοποιήθηκε και φέτος στο Λονδίνο, το συνέδριο Youth Marketing Strategy (YMS). Το YMS είναι το συνέδριο που φέρνει μαζί σε ένα χώρο τα καλύτερα μυαλά, τα top brands και τα πιο δυναμικά agencies στον τομέα του youth marketing, δηλαδή του marketing για τις νεανικές ηλικίες 16-24.

Η ομάδα του StudentLife δεν μπορούσε να απουσιάζει από ένα τέτοιο event, καθώς αφορά άμεσα τις ηλικίες στις οποίες απευθυνόμαστε. Ενημερωθήκαμε λοιπόν για τα τελευταία insights, κερδίσαμε πολύτιμες εμπειρίες και ιδέες και είχαμε την ευκαιρία για networking με εταιρείες που ασχολούνται με κάθε πτυχή του youth marketing.

Τα βασικά συμπεράσματα τα οποία αποκομίσαμε από το YMS:

 

Το youth audience στην καρδιά του brand

  • Όλα τα μεγάλα brands αντιμετωπίζουν το youth market σαν ένα ξεχωριστό, πολύ σημαντικό segment της συνολικής αγοράς. Για να ετοιμάσουν τα νέα τους προϊόντα και καμπάνιες βασίζονται σε data που συλλέγουν από την αγορά των νέων, σε συνεργασία με εξειδικευμένα agencies. Ολόκληρη η στρατηγική τους αναπτύσσεται με βάση τα insights των ερευνών που εκτελούν.
  • Τα brands επιδιώκουν την εμπλοκή των νέων στα διάφορα στάδια μάρκετινγκ (π.χ. ανάπτυξη ιδέας, επικοινωνίας, εκτέλεσης). Αυτό φυσικά συμβάλλει στη μεγαλύτερη απήχηση μεταξύ του κοινού και συχνά σε ψηλότερο engagement με τους νέους.
  • Ένα από τα θέματα που αναφέρθηκαν και μας έκανε εντύπωση είναι πως τα brands, με τη βοήθεια εξειδικευμένων agencies που έχουν πρόσβαση στη φοιτητική κοινότητα της Μ.Βρετανίας, δημιουργούν Brand Ambassadors μέσα στα πανεπιστήμια. Αυτά τα άτομα έχουν την ευθύνη και τη δυνατότητα να παρασύρουν κόσμο προς ένα brand, λόγω της προσωπικότητας και του ενθουσιασμού τους, αλλά και της καλής επικοινωνίας που έχουν με το target audience.
  • Τα brands αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να βρεθούν εκεί που βρίσκονται οι νέοι. Γι’ αυτό η παρουσία τους στα πανεπιστήμια, κυρίως τους πρώτους μήνες του ακαδημαϊκού έτους, είναι επιβεβλημένη. Προσπάθειά τους είναι να πετύχουν ψηλό engagement με τους νέους, μέσα από πρωτότυπα παιχνίδια, δωρεάν προϊόντα, κουπόνια κ.ά.

Νέα trends και επιβεβαίωση όσων γνωρίζαμε

  • Ακόμα μια φορά αναφέρθηκε ότι το νεανικό κοινό πολύ δύσκολα προσεγγίζεται με τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης. Έγινε ξεκάθαρο, από σχεδόν όλους τους ομιλητές, ότι ο χώρος για να ξεχωρίσουν τα brands είναι τα social media, όπου και εκεί δεν πρέπει να γίνονται απλά πομποί μηνυμάτων. Πρέπει να δημιουργούν τέτοιες καμπάνιες ώστε να αλληλεπιδρούν με το νεανικό κοινό που περιμένει πολλά παραπάνω από ένα απλό διαφημιστικό μήνυμα για να ασχοληθεί με το brand.
  • Αρκετοί ομιλητές στο YMS ασχολήθηκαν με το hot trend των influencers. Ένα πολύ σημαντικό trend το οποίο τα brands τώρα ανακαλύπτουν πώς να χρησιμοποιούν. Η συζήτηση κατέληξε ένα βήμα πιο πέρα από τους influencers, στους micro-influencers. Με το παράδειγμα της Social Chain να ξεχωρίζει, φαίνεται ότι γίνεται μια στροφή για εκτέλεση καμπάνιων αξιοποιώντας micro-influencers, δηλαδή άτομα με 1000-2000 followers. Αυτές οι καμπάνιες έχουν πιο χαμηλό cost per engagement, αφού οι micro-influencers, συγκριτικά με τους μεγάλους influencers, ικανοποιούνται με ένα απλό δώρο (π.χ. προσφέροντας τους το προϊόν).
  • Διάφορα παραδείγματα που παρουσιάστηκαν, έδειξαν πως ο συνδυασμός on-line και off-line δραστηριοτήτων στη στρατηγική μάρκετινγκ δημιουργεί μεγάλη δυναμική για το brand. Για παράδειγμα, το ASOS δημιούργησε μια online καμπάνια όπου οι χρήστες δημιουργούσαν σε κανβά τη δική τους τσάντα και στη συνέχεια μετέφερε την ίδια ιδέα μέσα στα Πανεπιστήμια. Οι νέοι σχεδίαζαν τη τσάντα τους και την έπαιρναν επί τόπου!
  • Τα βίντεο έχουν μπει στη ζωή των νέων. Για να είναι αποτελεσματικά και να ξεχωρίζουν μέσα στα χιλιάδες βίντεο που κυκλοφορούν στα social media, πρέπει να χρησιμοποιούν συναισθήματα, όπως χιούμορ, συγκίνηση, δέος κλπ. Άρα η δημιουργία πετυχημένου video content πρέπει να απασχολήσει όλα τα brands.
  • Οι πλατφόρμες Snapchat και Instagram έχουν συνεχή ανοδική πορεία στη χρήση τους μέσα στο νεανικό κοινό. Τα brands σε συνεργασία με τα agencies πρέπει να ανακαλύψουν τρόπους προώθησης, όσο το δυνατό πιο native στη εμπειρία των χρηστών. Τα stories, που πρόσφατα εισήγαγε και το Facebook, είναι το latest trend στα social media και τα brands πρέπει να τα χρησιμοποιήσουν ανάλογα. Για παράδειγμα δείχνοντας τι γίνεται backstage στην εταιρεία τους ή προωθώντας προϊόντα τους μέσα από τα stories που δημιουργούν οι influencers.

 

Τα top youth brands στο Ην. Βασίλειο

  • Στο YMS παρουσιάζεται κάθε χρόνο από το Voxburner, διοργανωτή του συνεδρίου, ένα report με τα top brands για το youth market 16-24 του Ην.Βασιλείου. Το Youth 100: Top Brands according to UK 16-24s αποτελεί το go-to report για όλους τους marketers που ασχολούνται με το youth audience.

Τα top 5 brands για τους νέους στο Ην. Βασίλειο για το 2017 είναι:

  1. Amazon.com
  2. Maltesers
  3. Google Maps
  4. Cadbury
  5. Walkers

Ανά κατηγορία τα top brands είναι τα ακόλουθα:

  • Ray Ban, στη κατηγορία Fashion & Luxury
  • Amazon, στη κατηγορία Retail & E-tail
  • Nivea, στη κατηγορία Health & Beauty
  • Tripadvisor, στη κατηγορία Travel
  • Disney, στη κατηγορία Lifestyle & Entertainment
  • Make-a-wish, στη κατηγορία Nonprofits & Charities
  • Youtube, στη κατηγορία Digital & Tech
  • Google Maps, στη κατηγορία Apps
  • Deliveroo, στη κατηγορία Startups
  • Greggs, στη κατηγορία Fast Food & Restaurants
  • Tropicana, στη κατηγορία Soft Drinks
  • Kopparberg, στη κατηγορία Alcoholic Drinks
  • Maltesers, στη κατηγορία Grocery
  • BBC, στη κατηγορία Media
  • Oxford University, στη κατηγορία Universities
  • Paypal, στη κατηγορία Money & Finance
  • BT, στη κατηγορία ISPs & Mobile
Η ομάδα του StudentLife μαζί με την ομάδα του UNILAD

Τα πετυχημένα brands στηρίζονται σε Millennials εργαζόμενους

  • Όλα τα brands και agencies που συναντήσαμε, αποτελούνται από Millennials. Για παράδειγμα, Social Chain και UNILAD έχουν μέσο όρο ηλικίας 25 χρόνων. Αυτό αποδεικνύει ότι για να προσεγγίσεις τη νεανική αγορά πρέπει να εντάξεις νέους στην ομάδα σου και να εμπιστευθείς συνεργάτες που ξέρουν καλύτερα την αγορά.   
  • Τα επιτυχημένα παραδείγματα δείχνουν ότι οι Millennials ως η γενιά εργαζομένων που θα μονοπωλήσει το επόμενο διάστημα, θέλουν μια διαφορετική μεταχείριση για να καταφέρουν να βγάλουν τον καλύτερο τους εαυτό. Χρειάζονται ένα διαφορετικό εργασιακό περιβάλλον σε σχέση με προηγούμενες γενιές. Όταν τους δοθεί το πεδίο να δημιουργήσουν μπορούν να καταφέρουν μεγάλα πράγματα.

 

Συμπερασματικά, τα brands πρέπει να αναπτύξουν το δικό τους Youth Marketing Strategy και για να το καταφέρουν πρέπει να έχουν στις ομάδες τους εργαζόμενους ή συνεργάτες που ανήκουν σε αυτή την ηλικιακή ομάδα. Πρέπει να κατανοήσουν ότι οι νέοι αποτελούν ένα ξεχωριστό market segment το οποίο αξίζει και πρέπει να το προσεγγίσεις διαφορετικά, π.χ. διαφορετική επικοινωνία, προσαρμοσμένα προϊόντα/προσφορές κλπ.

Αυτό κάνουν στο εξωτερικό τα πιο πετυχημένα brands. Στην Κύπρο λίγα brands το κάνουν αυτό, και όσα το κάνουν στο άμεσο μέλλον θα ξεχωρίσουν.

Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα να οργανώσουμε ένα τέτοιο event και στην Κύπρο για να αναπτυχθεί συζήτηση;

 

Κάνε εγγραφή στο StudentLife Insights Newsletter για να είσαι up-to-date με ότι παίζει στον κόσμο των νέων. Κάθε τελευταία Πέμπτη του μήνα στο inbox σου!