Για τα χαρακτηριστικά της αγοράς των Millennials έχουμε μιλήσει πολλές φορές, όπως επίσης και για το γεγονός ότι δύσκολα προσεγγίζονται από τα brands. Οι προτιμήσεις τους διαφέρουν σημαντικά από τους Gen X καθώς έχουν “εμμονή” με τον υγιεινό τρόπο ζωής, τις εμπειρίες και τη νοσταλγία. Η παγκόσμια οικονομική ύφεση του 2008 είναι κάτι που επηρέασε ριζικά πολλούς τομείς της ζωής τους και διαμόρφωσε διάφορες τάσεις και προτιμήσεις οι οποίες φαίνεται πως θα κρατήσουν για αρκετά χρόνια.

Η “always connected” γενιά έχει ανοικτά τα μάτια της στα social media και λιγότερο στα παραδοσιακά μέσα. Συνεπώς, το traditional marketing σιγά-σιγά αντικαθίσταται με το inbound marketing ώστε το κοινό να έρθει πιο κοντά στο brand που του ταιριάζει. Για να δούμε με ποιες τακτικές και στρατηγική, καθιερωμένα διεθνή αλλά και τοπικά brands κατάφεραν να έρθουν κοντά στο νεανικό κοινό!

Coca cola:

Η ιστορία του παγκοσμίως αγαπημένου brand Coca-Cola αρχίζει από το 1886. Και για να είναι No.1 μέχρι σήμερα σίγουρα κάτι κάνει σωστά. Η καμπάνια “Share a Coke” αξιοποίησε την ανάγκη των Millennials για personal και customizable περιεχόμενο. Το αποτέλεσμα ήταν ότι λάνσαρε παγκοσμίως συσκευασίες Coca-Cola στις οποίες αναγράφονταν 250 διαφορετικά ονόματα (δημοφιλή ανάμεσα σε νέους).

Επίσης, η Coca-Cola στο εξωτερικό ανέπτυξε μια σελίδα όπου μπορούσες να ανακαλύψεις ιστορίες σχετικές με το όνομά σου, πληροφορίες για τα “Share a Coke” events αλλά και να παραγγείλεις customized μπουκάλια. Συνεπώς, τα συνηθισμένα μπουκάλια Coca-Cola ξαφνικά μετατράπηκαν σε ένα share-worthy content για τους νέους!

ΚΕΑΝ:

Η ΚΕΑΝ, μια εταιρεία που δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στον τομέα food & beverages στην Κύπρο και όχι μόνο, αποφάσισε να αλλάξει συσκευασία και μεγαλώσει τη γκάμα προϊόντων της για χάρη του νεανικού κοινού! Αναγνωρίζοντας τις ανάγκες των νέων για ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και χαμηλά σε θερμίδες λάνσαρε την παραδοσιακή της σκουός λεμονάδα και πορτοκαλάδα με το γλυκαντικό στέβια!

Η ΚΕΑΝ προσπαθώντας να κερδίσει τους Millennials με τις ιδιαίτερες διατροφικές τους ανάγκες δεν φοβάται να αλλάξει μαζί τους. Για αυτό και οι προτιμήσεις τους γίνονται προϊόντα! Επίσης, δεν μπορούμε να αμελήσουμε την ισχυρή παρουσία της ΚΕΑΝ στα Social Media με δικό της content αλλά με content από influencers, τα νεανικά της spot που θυμίζουν “φρουτένιο όνειρο” αλλά και την νέα της καμπάνια ΚΕΑΝ challenge η οποία ενθαρρύνει τη δράση και μοιράζει δώρα-εμπειρίες!

Ακόμα ένα αγαπημένο προϊόν της ΚΕΑΝ είναι η πορτοκαλάδα-αναψυκτικό ΚΕΑΝ, η οποία αρχικά προσφερόταν σε μεταλλικό τενεκεδάκι. Κατά τη δεκαετία του ’00 η ΚΕΑΝ έκανε rebranding το προϊόν λανσάροντας την γνώριμη γεύση της, σε νέα πλαστικά μπουκάλια με έντονο πορτοκαλί χρώμα και νεανικό design.

Sephora:

cdn.vox-cdn.com

Η 45+ χρονών Sephora είναι μια beauty retailer εταιρεία που ξεχωρίζει για τα καταστήματά της σε όλο τον κόσμο. Για να εμπιστευτούν οι Millennials το brand, η Sephora εστίασε όχι μόνο στο φανταστικό design των καταστημάτων, αλλά και στο in-store experience και στην εξυπηρέτηση του προσωπικού.

Με το τελευταίο δεν εννοούμε απλώς να σου δώσουν το προϊόν που θες. Οι sales advisors της Sephora θα ασχοληθούν μαζί σου για να επιλέξεις το καλύτερο foundation για το πρόσωπό σου. Η τεχνολογία είναι πιστός αρωγός των sales advisors μιας και χρησιμοποιούν iPads για να αναλύσουν τους χρωματικούς τόνους του προσώπου και να προτείνουν συγκεκριμένα brands!

Η Sephora προσφέρει στους νέους μια προσωπική εμπειρία μέσα από την εξειδικευμένη εξυπηρέτηση και τα πρωτοποριακά εργαλεία της, και έτσι ενθαρρύνει τη δημιουργία content μιας και ο ενθουσιασμένος πελάτης θα “δείξει” το νέο του foundation μέσα από το Instagram.

Burberry:

fashionretailfuture.com

Το βρετανικό luxury brand Burberry ήταν κυρίως γνωστό για τα βαρετά σακάκια μπεζ χρώματος για μεσήλικες. To 2008 με το ολοκληρωτικά νέο positioning μετατράπηκε σε ένα trendy και fashionable brand! Για να το πετύχουν αυτό έκαναν τα καταστήματά τους πιο νεανικά, ενσωματώνοντας τεχνολογία ώστε να δίνουν την αίσθηση στους επισκέπτες ότι ψωνίζουν online! Οι άνθρωποι της Burberry είχαν στο μυαλό τους τις λέξεις “leading, globally, relevant, luxury, british” και έπραξαν με βάση αυτές.

Έχοντας επίγνωση ότι οι Millennials είναι μια γενιά η οποία επηρεάζεται στις αγοραστικές της αποφάσεις από τους ανθρώπους που συναναστρέφεται, δημιούργησε το “Burberry’s The Art of The Trench” κατά το οποίο το κοινό μπορούσε να πάρει ιδέες μέσα από selfies στο Instagram και στο Pinterest για το πώς να συνδυάσει το πιο διαχρονικό burberry item. Ακόμη, δημιούργησε την πλατφόρμα μουσικής Burberry Acoustic και πήρε το customization σε άλλο επίπεδο με το Burberry Bespoke όπου ο πελάτης μπορούσε να σχεδιάσει το σακάκι του!

Το brand χρησιμοποιεί επίσης την τεχνολογία RFID πάνω στα items των καταστημάτων. Ο πελάτης, καθώς δοκιμάζει ένα ρούχο, βλέπει στην οθόνη του δοκιμαστηρίου video με ένα μοντέλο να συνδυάζει το ίδιο item.

Ακόμα εντυπωσιακή και επιτυχημένη στο νεανικό κοινό ήταν η καμπάνια της Burberry Kiss σε συνεργασία με την Google, στην οποία μπορούσες να φιλήσεις την οθόνη του κινητού σου και να στείλεις το “φιλί” σου σε αυτόν που θες!

 

Πώς οι πιο πάνω εταιρείες προσέγγισαν τους Millennials;

  1. Δημιούργησαν εμπειρίες στις οποίες οι νέοι μπορούν να συμμετέχουν και να παράγουν content το οποίο ακολούθως θα μοιραστούν στα social media.
  2. Έδωσαν την ευκαιρία στους νέους να “ζήσουν μια ιστορία” μαζί με το ίδιο το brand.
  3. Αναγνώρισαν τις τάσεις και προτιμήσεις των Millennials και τόλμησαν να προσαρμοστούν.
  4. Ενέπλεξαν τους πελάτες στο marketing της εταιρείας και στην ανάπτυξη των νέων προϊόντων.
  5. Έκαναν το προϊόν τους προσωπικό και customizable.
  6. Προσέφεραν στους νέους κάτι μοναδικό και διασκεδαστικό.
  7. Προσέγγισαν τους Millennials εκεί που βρίσκονται, τόσο online και όσο και offline.

Για να προσεγγίσεις τους Millennials, διαμόρφωσε την στρατηγική του brand σου μαζί με το StudentLife.

Επικοινώνησε μαζί μας στο 7000 9920 ή στείλε μας ένα email στο [email protected] για να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε ιδέες.

Κάνε εγγραφή στο StudentLife Insights Newsletter για να είσαι up-to-date με ότι παίζει στον κόσμο των νέων. Κάθε τελευταία Πέμπτη του μήνα στο inbox σου!