Πoλλοί είναι οι marketers που έχουν συνδέσει τον όρο “φοιτητική αγορά” με μια αγορά που κάνει μόνο low-budget επιλογές, που δεν είναι brand-loyal και που είναι αρκετά δύσκολο να προσεγγιστεί. Συνεπώς, πολλά brands “περιθωριοποιούν” τους φοιτητές από τα marketing plans τους ή υποβαθμίζουν τις προσπάθειες που μπορούν να κάνουν για να προσεγγίσουν την αγορά αυτή.

Από την εμπειρία μας στο StudentLife έχουμε αντιληφθεί πως τα brands τα οποία επενδύουν χρόνο για να καταλάβουν τι θέλουν οι νέοι και πώς μπορούν να αλληλεπιδράσουν μαζί τους και σταδιακά να τους μετατρέψουν σε loyal πελάτες, απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα αυτής της “δύσκολης” αγοράς, βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα.

Γιατί ένα brand δεν πρέπει να αγνοεί το φοιτητικό κοινό και γιατί οφείλει να επενδύσει στην αγορά αυτή; Ας δούμε 4 σημαντικούς λόγους!

1Κοινό που είναι εκ φύσεως Early Adopters!

bamuk.com

Τα φοιτητικά χρόνια αποτελούν μια περίοδο-ορόσημο, καθώς ο νέος “γεύεται” για πρώτη φορά την πραγματική ανεξαρτησία. Οι νέοι ξεκινώντας αυτό που πολλοί ονομάζουμε “φοιτητική ζωή” νιώθουν ότι ξεκινούν μια νέα ζωή, στην οποία καλούνται να κάνουν νέες επιλογές.

Επιλογές οι οποίες σχετίζονται με τις απόψεις, τις σχέσεις, τα ενδιαφέροντά αλλά και τις αγορές τους. Φεύγοντας από το σπίτι των γονιών τους αρχίζουν να νιώθουν ανεξάρτητοι, να αναθεωρούν τις συνήθειες τους, να αναζητούν και να δοκιμάζουν το νέο, το άγνωστο. Συνεπώς, ο πειραματισμός με νέες ιδέες, νέους ανθρώπους και νέα προϊόντα (μιας και μιλάμε για brands) είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής του φοιτητή.

Οι φοιτητές εντάσσονται και αυτοί στην αγορά των Millennials γι’ αυτό και μοιράζονται κοινά χαρακτηριστικά. Πρόκειται για άτομα εξοικειωμένα με τα Social Media και την τεχνολογία που υιοθετούν γρήγορα νέες τάσεις (βλ. η ξαφνικά ανοδική πορεία του Instagram έναντι άλλων Social Media platforms). Καταληκτικά, είναι μια αγορά που “προσφέρεται” όσο καμιά άλλη για δοκιμή νέων προϊόντων και υπηρεσιών, ακόμα και από brands τα οποία δεν έχουν καθιερωθεί.

2Μια αγορά που ξέρεις πού βρίσκεται!

Τα πανεπιστήμια διαθέτουν σήμερα μεγάλες πανεπιστημιουπόλεις, όπου βρίσκεις από καφετέριες και εστιατόρια μέχρι αθλητικά κέντρα και κομμωτήρια. Επομένως, γεωγραφικά οι φοιτητές βρίσκονται συγκεντρωμένοι στους χώρους αυτούς, ακόμα και στον ελεύθερό τους χρόνο. Τα brands μπορούν να αξιοποιήσουν αυτό το γεγονός για on campus δραστηριότητες οι οποίες θα κάνουν engage το νεανικό κοινό και θα οδηγήσουν σε brand activations.

Η δυναμική της offline παρουσίας στα Πανεπιστήμια με διάφορες δραστηριότητες και παιχνίδια, είναι αποδεδειγμένα πετυχημένη. Αποτελεί ίσως την καλύτερη τακτική για να ενημερωθούν οι φοιτητές, μιας και πηγαίνεις εκεί όπου βρίσκονται. Το μόνο που χρειάζεται είναι πρωτοτυπία όσον αφορά τη δραστηριότητα, άτομα που μπορούν να μιλήσουν τη γλώσσα των φοιτητών καθώς και σωστό timing!

3Οι φοιτητές τελικά έχουν διαθέσιμο εισόδημα!

Υπάρχει η άποψη ότι οι φοιτητές δεν διαθέτουν αρκετά χρήματα που να τους επιτρέπουν να ξοδεύουν σε προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτό όμως δεν ισχύει, καθώς σε έρευνα που έχουμε πραγματοποιήσει το 2016 αναφορικά με τα έξοδα των φοιτητών είδαμε πως ο μέσος όρος των μηνιαίων εξόδων τους στην Κύπρο ανέρχεται στα €532 (συμπεριλαμβανομένων των λογαριασμών).

Το ποσό που σχετίζεται με lifestyle έξοδα (καύσιμα, φαγητό, διασκέδαση, ένδυση κ.ά) ανέρχεται στα €472,90, ενώ τα υπόλοιπα σχετίζονται με λογαριασμούς. Το μέσο ενοίκιο είναι στα €458 καθιστώντας το ως το μεγαλύτερο έξοδο για ένα φοιτητή.

Συνεπώς, η φοιτητική αγορά έχει ικανοποιητική αγοραστική δύναμη, αλλά και την ευθύνη για τη λήψη των περισσότερων αγοραστικών αποφάσεων. Αυτό που ίσως να “φοβίζει” πολλά brands είναι ότι οι νέοι κάνουν “εκτεταμένη” έρευνα αγοράς ώστε να επιλέξουν τον κατάλληλο συνδυασμό τιμής και ποιότητας, και φυσικά επιδιώκουν να κάνουν τις πιο συμφέρουσες επιλογές. Ωστόσο αυτό δεν πρέπει να αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα αν θέλουν να κερδίσουν “κομμάτι” από το διαθέσιμο εισόδημα των φοιτητών!

4Ακόμα και οι Millennials μπορούν να γίνουν brand loyal!

Γενικά, επικρατεί η άποψη πως οι Millennials δεν είναι brand-loyal, πράγμα που αποτελεί ανησυχία για πολλά brands. Αυτό το συμπέρασμα ισχύει σε μεγάλο βαθμό, υπάρχει όμως και η άλλη όψη του νομίσματος.

Ένας νέος είναι πιθανό να επιλέξει ένα brand που θα τον προσεγγίσει στη διάρκεια της φοιτητικής του ζωής, και ειδικότερα κατά τους πρώτους μήνες των μαθημάτων. Όπως αναφέραμε πιο πάνω αυτή είναι οι περίοδος που οι νέο πειραματίζονται με τα brands και κάνουν τις επιλογές τους.

Και η προτίμηση για ένα brand, αν το ίδιο το brand διαχειριστεί σωστά τη σχέση που δημιουργείται, δεν θα είναι μόνο για τα φοιτητικά χρόνια αλλά και για τη συνέχεια της ζωής του νέου. Η έναρξη της φοιτητικής ζωής αποτελεί ένα σημείο “σταυροδρόμι” στη ζωή των νέων κατά την οποία δημιουργούν “δεσμούς” με τα brands, τους οποίους δύσκολα θα “κόψουν” στη συνέχεια της ζωής τους.

 

Είτε το brand σου έχει επενδύσει στην φοιτητική αγορά, είτε είναι η πρώτη φορά που το σκέφτεσαι, αυτό που πρέπει να γνωρίζεις είναι πως η φοιτητική αγορά είναι ιδιαίτερα σημαντική, ειδικότερα αν μια από τις κύριες αγορές-στόχος του brand σου είναι άτομα ηλικίας 18-34.

Στο StudentLife γνωρίζουμε πολύ καλά τη νεανική αγορά και τι θα πρέπει να κάνει ένα brand για να έρθει κοντά στους νέους.

Αν σε ενδιαφέρει κι εσένα να προωθήσεις το brand σου, η ομάδα του StudentLife μπορεί να σε βοηθήσει να τα καταφέρεις, με online και offline δραστηριότητες!

 Επικοινώνησε μαζί μας στο 7000 9920 ή στείλε μας ένα email στο [email protected] για να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε ιδέες.

Κάνε εγγραφή στο StudentLife Insights Newsletter για να είσαι up-to-date με ότι παίζει στον κόσμο των νέων. Κάθε τελευταία Πέμπτη του μήνα στο inbox σου!