Το Facebook, η μεγαλύτερη social media πλατφόρμα στον κόσμο, είναι ίσως ένα από τα καλύτερα (αν όχι το καλύτερο) marketing tool που έχει εφευρεθεί ποτέ, καθώς δίνει τη δυνατότητα σε ένα brand ή έναν publisher να προσεγγίσει το κοινό που το ενδιαφέρει με βάση δημογραφικά χαρακτηριστικά και προτιμήσεις/ενδιαφέροντα.

Άλλωστε πολλά brands ανά το παγκόσμιο έγιναν γνωστά και έτυχαν σημαντικής επιτυχίας και αναγνώρισης, με μοναδικό εργαλείο το Facebook! Τα τελευταία χρόνια, τα business pages επιδόθηκαν σε μια προσπάθεια για συνεχή αύξηση των page likes και του engagement με διαγωνισμούς και άλλα posts, κάποια από τα οποία πλέον θεωρούνται ως “spam” από τις αρχές του Facebook.

Σήμερα, το 2018 κερδίζουν έδαφος και άλλες πλατφόρμες social media που συγκεντρώνουν σιγά-σιγά αρκετούς χρήστες. Για παράδειγμα, οι χρήστες του Instagram στην Κύπρο εκτοξεύθηκαν μετά το λανσάρισμα των stories, ενώ το Snapchat είναι ιδιαίτερα αγαπημένο app για τους teenagers users στο εξωτερικό! Επίσης οι teenagers δεν δείχνουν τόσο ενθουσιασμό για το Facebook και πολλοί δεν δημιουργούν καν λογαριασμό. Το γεγονός αυτό θορύβησε φαίνεται το Facebook το οποίο είναι έτοιμο να κάνει τα πάντα για να κρατήσει τους χρήστες του, που αποτελούν το πιο σημαντικό του όπλο.

vanityfair.com

Το Facebook αλλάζει για το “καλό” των χρηστών

Ένα πρόσφατο νέο που “έσκασε” σαν βόμβα για τους publishers και τα brands είναι η απόφαση του Facebook να κάνει σημαντικές αλλαγές στον αλγόριθμο του Newsfeed των χρηστών. Τι σημαίνει αυτό για τις επιχειρήσεις; Σύμφωνα με την δημόσια ανάρτηση του Zuckerberg στο Facebook “Οι αλλαγές θα επικεντρωθούν στην μείωση του αριθμού των public posts από τις επιχειρήσεις, τα brands και τα media”. Αυτό θα γίνει γιατί σύμφωνα με feedback που έλαβε το Facebook από το κοινό “οι προσωπικές στιγμές δεν είναι πάντα σε προτεραιότητα στο NewsFeed”.

Στην ίδια ανάρτηση ο co-founder και CEO του Facebook αναφέρει πολλά σχετικά με την έρευνα που έγινε και έδειξε πως “με την ενδυνάμωση των σχέσεών μας βελτιώνουμε την ευεξία και την ευτυχία μας” και προσθέτει πως στο Facebook είναι υπεύθυνοι να διαβεβαιώσουν το κοινό πως οι υπηρεσίες τους δεν είναι μόνο για διασκέδαση αλλά και για “το καλό της υγείας των ανθρώπων”.

“Όταν χρησιμοποιούμε τα social media για να συνδεθούμε με τους ανθρώπους που μας ενδιαφέρουν, μπορεί να είναι καλό για την ψυχική μας ευεξία γιατί μπορεί να νιώθουμε περισσότερο συνδεδεμένοι με άλλους και λιγότερο μόνοι”.

Τέλος, ο Zuckerberg αναφέρει πως η “παθητική” στάση απέναντι στην κατανάλωση content όπως videos και άρθρα, δεν είναι τόσο καλή για τους χρήστες. Συνεπώς, στο newsfeed οι χρήστες θα βλέπουν περισσότερα posts από τους φίλους τους, την οικογένειά τους και τα groups στα οποία ανήκουν (DIGITAL TRENDS). Οι αλλαγή αυτή στο newsfeed εμπίπτει στην γενικότερη προσπάθεια του Facebook για πιο “meaningful social interactions” και την ενθάρρυνση του διαλόγου μεταξύ των χρηστών.

Τι σημαίνει αυτό για τις επιχειρήσεις;

Πολλοί προβλέπουν ότι το reach των posts από business pages θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό. Τα posts θα εμφανίζονται στο newsfeed ελάχιστων χρηστών, ανεξάρτητα από τον αριθμό των likes που έχει μια σελίδα. Περισσότερο θα προβάλλεται content από προσωπικούς λογαριασμούς χρηστών και ιδιαίτερη ώθηση θα δίνεται στα groups.

Επίσης, το Facebook αναγνωρίζει πως ο χρόνος που περνούν οι χρήστες στο Facebook μπορεί να μειωθεί, όπως και ο χρόνος που καταναλώνουν content από brands. Ωστόσο, ελπίζει πως με τις αλλαγές ο χρόνος αυτός θα είναι πιο “ποιοτικός”. Με τους χρήστες να ξοδεύουν λιγότερο χρόνο στο Facebook, οι ευκαιρίες διαφήμισης θα είναι λιγότερες επομένως και οι τιμές των διαφημίσεων θα είναι υψηλότερες. (The Wall Street Journal) .

Τα brands, οι επιχειρήσεις και οι publishers λοιπόν θα πρέπει σύντομα να αναλάβουν δράση και να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, κάνοντας τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να παραμείνουν “σχετικοί” με το κοινό τους.

Τι μπορούν να κάνουν τα brands και οι publishers;

Η αλλαγή αυτή ίσως ακούγεται “απειλητική” για publishers και brands, οι οποίοι εδώ και χρόνια βασίζουν το traffic και τις πωλήσεις τους στο Facebook. Στην πραγματικότητα όμως μπορεί να αντιμετωπιστεί και ως “ευκαιρία” για “απεξάρτηση” από ένα και μόνο social media platform.

Πιο κάτω ακολουθούν μερικές χρήσιμες συμβουλές για να προσαρμόσεις τις ενέργειές σου και να πετύχεις το μέγιστο αποτέλεσμα:

  • Αύξησε τους χρήστες στο App σου. Μπορείς να πάρεις το παράδειγμα του νεανικού media site BuzzFeed, το οποίο μόλις το Facebook ανακοίνωσε την αλλαγή “έτρεξε” Facebook ads ώστε το κοινό του να κατεβάσει το mobile app για να βλέπει όλο το content! (Marketing DIVE)
  • Δημιούργησε ισχυρή παρουσία και σε άλλες πλατφόρμες όπως το Instagram, το Snapchat, το Twitter, το Linkedin αναλόγως του κοινού που θέλεις να προσεγγίσεις. Πρόσεξε όμως να προσαρμόσεις το content σου σύμφωνα με το ύφος της κάθε πλατφόρμας.
  • Δημιούργησε shareable και viral Facebook content που θα προκαλέσει διάλογο και “γνήσια” shares. Απέφυγε παραδοσιακό content που ο αλγόριθμος (και οι χρήστες) θα το δουν ως μια ακόμα διαφήμιση.
  • Δημιούργησε Facebook Groups ή βρες groups για να συμμετέχεις. Λαμβάνοντας υπόψη πως τα groups θα “ευνοηθούν” από τις αλλαγές, καλό είναι να δημιουργήσεις ή να βρεις σχετικά groups στα οποία θα μπορείς να μιλήσεις με το κοινό σου.
  • Δοκίμασε τα messenger ads: Μια νέα ευκαιρία για διαφήμιση στο κοινό που βρίσκεται στο Facebook είναι τα messenger ads τα οποία λανσαρίστηκαν πρόσφατα. Οι διαφημίσεις τοποθετούνται στο Home screen του messenger (Facebook).
  • Κτίσε ένα δίκτυο από Influencers και ambassadors. Οι αλλαγές του  Facebook θα δώσουν ώθηση στα άτομα παρά στις σελίδες. Επομένως το content που θα ανέβαζες στη σελίδα σου, είναι καλύτερα να ανεβαίνει από προσωπικούς λογαριασμούς. Επίσης, το νέο feature “Watch Party” που θα δούμε σύντομα στα groups είναι ένα εργαλείο που υπόσχεται να αξιοποιηθεί από πολλούς Influencers και experts (Marketing DIVE), οπόταν καλό είναι να το αξιοποιήσεις κι για το δικό σου διάλογο με το κοινό σου.

Οι αλλαγές ήδη άρχισαν να εφαρμόζονται από το Facebook, επομένως καλό είναι αν είσαι επιχείρηση, publisher ή brand να δραστηριοποιηθείς άμεσα!

Κάνε εγγραφή στο StudentLife Insights Newsletter για να είσαι up-to-date με ότι παίζει στον κόσμο των νέων. Κάθε τελευταία Πέμπτη του μήνα στο inbox σου!