Οι Generation Z και οι Millennials είναι τόσο κοντινές γενιές που κάποιοι υποθέτουν πως δεν έχουν σημαντικές διαφορές. Αυτό το σκεπτικό όμως ίσως να απέχει από την πραγματικότητα, καθώς είναι πολλές οι περιπτώσεις που εντοπίζουμε να έχουν μεγάλες διαφορές.

Σύμφωνα με το Forbes (2015), οι Gen Z είναι η γενιά που ακολουθεί τη γενιά των Millennials, δηλαδή αυτοί που έχουν γεννηθεί στα μέσα της δεκαετίας του 1990s μέχρι τα μέσα του 2000s. Οι περισσότεροι από τους Gen Z-ers έχουν χρησιμοποιήσει το internet από νεαρή ηλικία και έχουν εξοικειωθεί με τη χρήση της τεχνολογίας και των social media από νωρίς.

Από την άλλη οι Millennials είναι μια γενιά επίσης εξοικειωμένη με τη ψηφιακή τεχνολογία και τα media, τα οποία όμως συνάντησαν περίπου στα μέσα της εφηβικής τους ηλικίας. Η γενιά αυτή έχει επίσης σημαδευτεί από τη μεγάλη παγκόσμια κρίση που τους επηρέασε κοινωνικά και οικονομικά σε ένα σημαντικό βαθμό.

Παρόλο που και οι 2 γενιές είναι digital natives και υιοθετούν γρήγορα τις τάσεις της τεχνολογίας και των social media, όταν σχεδιάζουμε ενέργειες marketing πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη ότι ο έφηβος (Gen Z) δεν έχει τα ίδια ενδιαφέροντα με κάποιο που είναι σε ηλικία 27 χρονών(Millennial), άρα δεν μπορούμε να τους δείχνουμε το ίδιο content!

Οι βασικές διαφορές που πρέπει να προσέξει ένας marketer είναι:

1Οι Generation Z προτιμούν περισσότερο το Influencer Marketing

To Influencer Marketing έρχεται πρώτο στη σκέψη μας όσο αφορά “marketing to youth”. Ποιοι όμως ανταποκρίνονται καλύτερα σε αυτό; Η γενιά Generation Z φαίνεται να εμπιστεύεται περισσότερο τους Influencers απ’ ότι οι Millennials.

Συγκεκριμένα, οι Gen Z-ers δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στο YouTube. Σύμφωνα με έρευνα της Google, το 70% των teen YouTube subscribers νιώθουν ότι σχετίζονται περισσότερο με τους αγαπημένους τους YouTubers παρά από τους συνηθισμένους celebrities. Οι YouTube creators είναι για αυτούς πρότυπα, κίνητρο ακόμα και δάσκαλοι μιας και είναι πιο εύκολο για τους Gen Z-ers να ψάξουν στο YouTube όταν θέλουν να μάθουν κάτι αντί να ψάξουν για ένα tutorial.

2Οι Gen Z-ers δεν αγοράζουν online (προς το παρόν) όσο οι Millennials!

Σύμφωνα με έρευνα της Ernst & Young, το 74% των Millennials κάνει αγορές online τουλάχιστον 1 φορά κάθε μήνα. Για τους Gen Z το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται στο 49%. Αυτό φυσικά ίσως να συμβαίνει γιατί οι Gen Z καταναλωτές είναι σε πιο μικρή ηλικία και πιθανό την τελική απόφαση για αγορά να την έχουν οι γονείς τους, πράγμα που αποθαρρύνει πολλές από τις αγορές τους.

Αυτό, μπορεί επίσης να συμβαίνει και λόγω των pop-up stores που εμφανίζονται και προσφέρουν engaging εμπειρίες στους επισκέπτες, κάνοντάς περισσότερους νέους να θέλουν να τα επισκεφτούν για τις αγορές τους. Στο παρόν στάδιο οι Millennials κάνουν τις περισσότερες online αγορές.

3Οι Gen Z-ers χρησιμοποιούν ταυτόχρονα πολλά digital platforms

Οι marketers θα πρέπει να μεταδίδουν το μήνυμά τους σε διάρκεια μόλις 8 δευτερολέπτων, όσο δηλαδή κρατά η μέση προσοχή ενός Gen Z. Ο χρόνος αυτός είναι ακόμη μικρότερος από αυτό των Millennials ο οποίος είναι 12 δευτερόλεπτα.

Η πραγματική διαφορά όμως είναι το πώς και πού καταναλώνουν πραγματικά τις πληροφορίες. Συγκεκριμένα, κατά μέσο όρο οι Millennials χρησιμοποιούν 3 οθόνες ταυτόχρονα (για αυτό και οι τηλεοπτικές διαφημίσεις δεν τους κάνουν reach και τόσο εύκολα). Οι Gen Z το κάνουν ακόμη πιο δύσκολο, μιας και χρησιμοποιούν 5 οθόνες ταυτόχρονα (smartphone, TV, laptop, dekstop, tablet)! Πώς λοιπόν θα μπορείς να βρεθείς και στις 5 οθόνες ενός Gen Z-er;

4Οι Gen Z θέλουν μόνο ότι είναι “αληθινό”

Πολλοί αναφέρονται στο “authenticity”, αλλά τι σημαίνει αυτό και γιατί είναι απαραίτητο για να προσεγγίσεις τους Gen Z; Οι Millennials είναι η πρώτη γενιά που έδειξε την προτίμησή της στο αυθεντικό περιεχόμενο. Δεν θέλουν να δουν κάτι “ψεύτικα” στημένο ή να διαβάσουν ψεύτικες ειδήσεις για τους αγαπημένους τους celebrities. Οι Gen Z παίρνουν την έννοια του authenticity ένα βήμα μπροστά. Δεν θέλουν να νιώθουν ότι είναι “στόχος” ενός brand που προσπαθεί να τους προσεγγίσει “ύπουλα”. Θέλουν να νιώσουν μέρος της προωθητικής ενέργειας.

Για αυτό και πολλά brands παίρνουν τη συνειδητή απόφαση να κάνουν τις καμπάνιες τους όσο πιο ρεαλιστικές και όσο πιο κοντά στην πραγματικότητα γίνεται. Μέσα από την πρακτική μας εμπειρία τα τελευταία χρόνια στο StudentLife, η ανταπόκριση των νέων σε sponsored content που είναι και δείχνει “native”, δεν μπορεί να συγκριθεί με οποιαδήποτε “καλοδουλεμένη” διαφήμιση που μοιάζει όμως “στημένη”.

5Οι Gen Z δεν χρειάζονται loyalty programs, θέλουν να είναι ανεξάρτητοι!

Είναι γνωστό πως οι Millennials δεν φημίζονται για το πόσο brand-loyal είναι. Με τους Gen Z-ers τα πράγματα είναι ακόμη πιο περίπλοκα όσο αφορά το brand loyalty. Πολλές επιχειρήσεις επένδυσαν αρκετούς πόρους σε brand loyalty programs (κάρτες με βαθμούς κ.λπ.), με την ελπίδα ότι θα μετατρέψουν τους πελάτες τους σε returning customers.

Αυτό, ακόμα και αν δούλευε με τους Millennials σε κάποιο βαθμό, με τους Gen Z δεν φαίνεται να δουλεύει καθόλου, μιας και ψάχνουν επιλογές ώστε να πάρουν αυτό που θέλουν και όταν το θέλουν χωρίς να “αναγκαστούν” να πάρουν κάτι από συγκεκριμένο brand που προηγουμένως αγόρασαν. Αυτό φαίνεται και από τη μελέτη της Ernst & Young σύμφωνα με την οποία το 45% των Millennials θεωρούν τα loyalty programs ως κάτι καλό, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στους Gen Zers είναι 30%. Επομένως, αυτό που θέλει η Generation Z είναι ανεξαρτησία.


Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω, καταλαβαίνουμε ότι οι marketers πρέπει να έχουν τα μάτια τους ανοιχτά σχετικά με το πώς εξελίσσονται οι προτιμήσεις της γενιάς Gen Z που σιγά σιγά αποκτά καταναλωτική ισχύ.

Ταυτόχρονα, γνωρίζοντας πλέον καλύτερα τη γενιά των Millennials, που όμως παραμένει απρόβλεπτη, θα πρέπει να σχεδιάσουμε κατάλληλα τη στρατηγική marketing μας για να προσεγγίσουμε και να κερδίσουμε με τις ενέργειές μας το νεανικό κοινό.

Ψάχνεις φρέσκες νεανικές ιδέες για να προσεγγίσει το brand σου τους Millennials και τους Gen Z-ers; Επικοινώνησε μαζί μας στο 7000 99 20 ή στο [email protected]!

Κάνε εγγραφή στο StudentLife Insights Newsletter για να είσαι up-to-date με ότι παίζει στον κόσμο των νέων. Κάθε τελευταία Πέμπτη του μήνα στο inbox σου!